COVID-19 בישראל

מתחדש הקרב מול האוצר על תקני כוח אדם עבור מחלקות הקורונה

מחלקות הקורונה נפתחות שוב אך משרד האוצר הפסיק לתקצב את תוספת התקנים הזמניים שנוספו לבתי החולים במהלך המגיפה | משרד הבריאות: "הסוגיה בדיון מול האוצר"

מחלקת קורונה בישראל. צילום יונתן סינדל/ פלאש 90

מתחדש הקרב על תקני כוח אדם עבור מחלקות הקורונה לאחר שמשרד הבריאות הנחה את בתי החולים להיערך מחדש לאפשרות שיהיה צורך לשוב ולפתוח מחלקות ייעודיות אלו.

אתמול (ב') התייחס לכך פעם נוספת ד"ר זאב פלדמן, יו"ר ארגון רופאי המדינה (אר"מ), מנהל היחידה לנוירוכירורגיה ילדים ב"שיבא" ומ"מ יו"ר ההסתדרות הרפואית: "החל מ-1 ביולי, במקביל להנחיה לפתוח את מחלקות הקורונה, האוצר הפסיק לתקצב את תוספת התקנים. בתי החולים לא מקבלים שיפוי כלכלי לתקנים.

"ישראל נמצאת עתה בתחילת גל תחלואה חדש. יש הרבה אי ודאות לאן מתקדמים. צריך לגייס ולחזק את כלל מערכת הבריאות ולא להתעסק בתקצוב התקנים שניתנו על פי דרישות המערכת בתקופת הקורונה, כי אחרת לא היינו מצליחים לטפל בקורונה".

בדיווח הבוקר ב"ישראל היום" מציינת מיטל יסעור בית אור כי בין האוצר למשרד הבריאות נמשכת המחלוקת בדבר תקצוב 600 תקנים נוספים של צוותי הרפואה שיאפשר, במידת הצורך, פתיחה מחדש של מחלקות הקורונה. "הנושא הזה תקוע", דיווחה. על פי הערכות בתי החולים ייתכן אף שתידרש תוספת תקנים מעבר ל-600.

תזכורת: במהלך גלי התחלואה הקודמים נוספו 600 תקנים לרופאים, רופאות ואחיות לתגבור מחלקות הקורונה, אולם בסוף יוני כאשר הסתמנה דעיכה במגיפה, נסגרו כמעט כל המחלקות לאחר שהאוצר טען שתוספת התקנים היתה זמנית בלבד ועתה אין עוד הצדקה לכוח אדם ייעודי לנושא זה. אלא שבינתיים שבו כמה מבתי החולים וביניהם רמב"ם, אסף הרופא-שמיר, הלל יפה והמרכז הרפואי לגליל בנהריה ופתחו מחדש מחלקות או יחידות ייעודיות לקליטת חולי קורונה.

שר הבריאות ניצן הורוביץ התחייב לפני כשבועיים: "לא אאפשר בשום אופן את ביטול מאות תקני הרופאים וצוותי הרפואה שהתווספו בתקופת הקורונה", אך בפועל תקצוב התקנים הסתיים. "המשמעות היא", צוין בדיווח כי "בתי החולים, שממילא נמצאים בגירעונות, מממנים את התקנים הנוספים מתקציביהם השוטפים".

ד"ר מיקי דודקביץ, מנהל "הלל יפה" בחדרה, שבו מאושפזים כעת שישה חולי קורונה (נכון לאתמול), צוטט: "בתחילת מגיפת הקורונה קיבל בית החולים 18 תקני רופאים ורופאות, שהקלו רק במעט על המחסור שקיים, אבל הקורונה עוד לא עברה וצריך להיות מוכנים לטיפול בחולים. התקינה הבסיסית היא מינימלית לפערים העצומים. צריך להשאיר את כל הרופאים שנקלטו במסגרת תוספת תקנים זאת".

תגובת משרד האוצר: "ביולי 2020 נוספו תקנים זמניים וייעודיים לתגבור בתי החולים לשם התמודדות עם הקורונה. בזכות פעילותה של מערכת הבריאות למיגור התחלואה ובפרט לנוכח הצלחת מבצע החיסונים, הצורך לשמו ניתנו תקנים אלה והמסלול החוקי שבו הם תוקצבו אינם רלוונטיים עוד. במסגרת דיוני התקציב החדש יתקיים גם דיון בנוגע לתגבור קבוע של מערכת הבריאות".

ממשרד הבריאות נמסר: "בהתאם להחלטת מנכ"ל משרד הבריאות, תקני הקורונה שניתנו לבתי החולים ממשיכים. הרופאים והאחיות שנוספו ממשיכים להיות מועסקים בבתי החולים עד להסדרת הנושא מול האוצר".

נושאים קשורים:  מחלקות קורונה,  חדשות,  19-COVID,  תקנים לרופאים,  בית החולים הלל יפה,  ד"ר מיקי דודקביץ,  משרד האומר,  משרד הבריאות
תגובות
28.11.2021, 23:05

רוב המקרים נגרמו מהלכוהול..זה גם יחשב כהרעלה?